전화 서비스 신청 (Request for Telephone Service)


대학 통신망에서 제공하는 유선전화 및 이동통신(통화품질개선) 관련 서비스입니다.

  • 대상 : 대학 및 유관기관(가속기연구소/RIST/포스코교육재단)
  • 신청절차 : 신청서 작성 – 담당자 접수 – 현장 방문 – 작업완료
  • 신청유형(유선전화) : 전화 신설/이전/철거/번호변경 등 유선전화 관련 작업
  • 신청유형(이동통신) : 통화품질개선 관련 작업
  • 고장신고는 ‘Help Desk – 장애 신고’ 메뉴를 이용해주시기 바랍니다
  • 문의 : hemos@postech.ac.kr, 279-2506

Fixed-line telephone & mobile communication service in POSTECH telephone station

  • USER : member of POSTECH (include PAL, RIST, POSEF)
  • STEP : fill out the application form – check – field visit – complete
  • TYPE(telephone) : new / transfer / removal / change of telephone number
  • TYPE(mobile) : call quality improvement
  • Please use ‘Help Desk – Report a problem’ menu for fault reporting
  • CONTACT : hemos@postech.ac.kr, 279-2506

Request
List